Przejdź do głównej zawartości

Polecane

„Do you regret?”

Moi drodzy. W tym poście zwracam się do was z prośbą. Jako, że blog ma całkiem dobre wejścia, to postanowiłem to wykorzystać, i wierzę, że dzięki waszej pomocy wszystko się uda. Na blogu pisze od dwóch lat i wraz z powstaniem bloga powstał pomysł na książkę. (Spoiler - nie wyszło). Dopiero jakoś miesiąc temu zebrałem się i daje wszystkie siły w nowy projekt i wstawiam na popularna aplikację Wattpad. Jednak jako, że strona na której publikuje nie udoskonaliła kodu, to jestem skazany na reklamowanie mojej książki. (Na discordzie, na Twitterze, na Instagramie. DOSŁOWNIE WSZĘDZIE) ALE DZIŚ PRZYSZŁO OŚWIECENIE! Przecież mam bloga. BLOG MA AZ 100 wejść miesięcznie. A to wszystko dzięki wam. 🥰🥰🥰 I dziś proszę was abyście zajrzeli w moją książkę i jeśli macie konto to zostawcie coś po sobie. Dajcie znać, że żyjecie. Ale zanim linki i inne takie sprawy, to muszę wam opowiedzieć z czym to się je. A zatem... Książka opowiada historię o Allison, która ma sny (troszkę tematu ezo jest). W śnie po

Jak skutecznie się komunikować?

 

W CV na pewno zgłaszając się do swej wymarzonej pracy (lub i tej mniej wymarzonej) napisałeś / napisałaś że jedną z głównych twoich zalet jest komunikatywność.

Ale czym jest komunikatywność. Jak można się domyśleć to łatwość w przekazywaniu informacji pomiędzy (przynajmniej dwoma) jednostkami.

Jak się można domyśleć komunikacja to nieodłączną część naszego życia. Pokazała to między innymi niedawna awaria Facebooka.

(Taka ciekawostka: ludzie zgłaszali awarię internetu, a nie Facebooka :D)

Ale ja znów przeciągam, a ty drogi czytelniku przewijasz tekst.

Zatem wytypowałem kilka zasad skutecznego komunikowania się.

1. Posługiwanie się językiem zrozumiałym dla odbiorcy.

Jak wiecie jest wiele barier komunikacyjnych, a w nich zaliczany jest "slang młodzieży". Niestety musimy się zderzyć z rzeczywistością i uważać jak mówimy do osób starszych. (Nie powiesz chyba do babci że apka się zwiesiła, a koteł atakował pieseła mówiąc przy tym na końcu popularne XD 😄)

2. Koncentrowanie się na problemie, a nie na sprawach pobocznych.

Trudno by było zrozumieć nadawcę gdybyś czytał post drogi czytelniku o aktualizacjach, a w nim było pisane o kotach jakie ktoś podrzucił autorowi bloga lub strony. Trzeba skupić się na jednym, jednak warto czasami odstąpić od głównego wątku aby opowiedzieć o żartobliwej puencie. 😏 (Która zazwyczaj w moim przypadku nie jest żartobliwa).

3. Okazuj empatię.

To znaczy abyś wczuwał się w rolę odbiorcy. Podam to na przykładzie: Raczej nie widziałeś aby pielęgniarka tańcząc i uśmiechając się mówiła że twoja bliska osoba zmarła. Konkretniej nie potrafię tego sprecyzować. 😉

4. Skupiaj uwagę na rozmówcy.

Należy dawać odczucie skupienia na rozmówcy poprzez spoglądanie na niego, utrzymywanie kontaktu wzrokowego, przytakując mu. 

(Ciekawostka, gdy druga osoba jest zainteresowana tym co mówisz podnosi brwi i zazwyczaj przytakuje).

To tyle na ten post. Te cztery zasady warto znać bo przydadzą Ci się przy rozmowie o pracę (lub nawet na randce). Do tańca i do różańca te zasady. 😅

BPW

Komentarze

Popularne